Friday, July 11, 2014

မူ၀ါဒေျပာင္းလဲမႈေၾကာင့္ ကားေဟာင္းစလစ္ေစ်း က်ပ္သိန္း ၂၀ ေက်ာ္ က်ဆင္း ဇုန္ကားေစ်းတက္လာ

၂၀၁၄-၇-၁၁
သက္တမ္းလြန္ယာဥ္ေဟာင္း၊ စက္မႈဇုန္ထုတ္ယာဥ္၊ သံုးဘီးယာဥ္မ်ား ဖ်က္သိမ္းကာ အစားထိုး
ယာဥ္မ်ား တင္သြင္းခြင့္ျပဳမည္ဟု ေၾကညာၿပီး ရက္ပုိင္းအတြင္း စလစ္ေစ်း က်ပ္သိန္း ၂၀ ေက်ာ္
က်ဆင္းခဲ့ၿပီး ဇုန္ထုတ္ဂ်စ္ကား ေစ်းမ်ား က်ပ္ ၁၅ သိန္းခန္႔ ျမင့္တက္လာသည္ဟု ျပည္တြင္းကား
ေလာက အသုိင္းအ၀ုိင္းက ဆုိသည္။

ျပည္တြင္းစက္မႈဇုန္ထုတ္ကားမ်ားကုိ ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္းအပ္ႏွံသည့္ပံုစံအတိုင္း ၂၀၁၄ ခုႏွစ္
ဇူလိုင္လ ၁၄ ရက္တြင္ အပ္ႏွံခြင့္ျပဳေတာ့မည္ဟု ေၾကညာခဲ့ၿပီး နာရီပိုင္းအတြင္း က်ပ္သိန္း ၁၁၀ ေက်ာ္အထိ ျမင့္ တက္ေနသည့္ စလစ္ေစ်းမွာ က်ပ္သိန္း ၂၀ ေက်ာ္ က်ဆင္းသြားခဲ့ျခင္း
 ျဖစ္သည္။

“ အခုေလာေလာဆယ္ေတာ့ ေစ်းကမၿငိမ္ေသးဘူး။ ဒါေပမဲ့ စလစ္ေစ်းက တက္လာဖို႔လံုး၀မျဖစ္
ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ သိန္း ၁၀၀ ေအာက္မွာပဲရွိေနမွာ။ ေနာက္လက်ရင္လည္း သံုးဘီးေတြအပ္ခံမွာ။
 ေနာက္ၿပီး ၁၀ လပိုင္း က်ရင္လည္း ”၂က” ကလာဦးမွာ” ဟု ကား၀ယ္ေရာင္းလုပ္ကိုင္သူ ဦးသိန္းထြန္းက ေျပာသည္။

ၿပီးခဲ့သည့္ဇြန္လ ၁၀ ရက္က ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္တြင္ ဇုန္ထုတ္ကားမ်ားအပ္ႏွံခြင့္ျပဳမည္ဟု ကတိျပဳခဲ့ၿပီး စံခ်ိန္တင္ျမင့္ တက္ေနသည့္စလစ္ေစ်းမွာ က်ပ္ ၁၇ သိန္း ေက်ာ္က်ဆင္းသြားခဲ့ေသာ္လည္း တစ္ပတ္ အတြင္း က်ပ္သိန္း ၁၁၀ ၀န္းက်င္သို႔ျပန္လည္ျမင့္တက္လာခဲ့သည္။

“ စလစ္ေစ်းက အခုဇူလိုင္ ၇ ရက္ အထိ ၁၁၀ ၀န္းက်င္မွာပဲ လည္ေနတာ။ မေန႔က ၉၀ အထိထိုး
က်သြား တယ္။ ဒီေန႔က ၈၅ သိန္းေပါက္ေနတယ္။တကယ္အပ္ခံမယ့္ေန႔က်ရင္အခုထက္ပိုၿပီးေစ်းက်
လာႏိုင္တယ္။ ဂ်စ္ကားေစ်းကေတာ့ ဒီေန႔ ၅၇ သိန္းေစ်းေပါက္ေနေပမယ့္ ေရာင္းကားတစ္စီးမွမလာ
ေသးဘူး ” ဟု ကား၀ယ္ေရာင္းလုပ္ကိုင္သူ ဦးထြန္းသစ္ဦးက ေျပာသည္။

ျပည္တြင္းထုတ္စက္မႈဇုန္ကားမ်ားမွာ သက္တမ္းအားျဖင့္ ၁၀ ႏွစ္ေက်ာ္သာရွိေသးေသာ္လည္း
ယာဥ္၏ ႀကံ့ခိုင္မႈ စံခ်ိန္စံၫႊန္းႏွင့္မကိုက္ညီသျဖင့္အပ္ႏွံခြင့္ျပဳလိုက္သည့္အတြက္ ကားအေရာင္း
ျပခန္းမ်ားတြင္ရွိ ေသာ စလစ္ကပ္ကားမ်ားအေရာင္းအ၀ယ္ပိုသြက္လာမည္ဟု Farmer Auto ကားအေရာင္းျပခန္းပိုင္ရွင္ ေဒါက္တာ စိုးထြန္းက ေျပာသည္။

“ ကၽြန္ေတာ့အေနနဲ႔ကေတာ့ ဒီကားေတြအပ္ခံလိုက္တာကို ႀကိဳဆိုပါတယ္။ ဒီကားေတြက
 စံခ်ိန္စံၫႊန္းနဲ႔ မညီေတာ့ သက္တမ္း ၁၀ ႏွစ္၀န္းက်င္သာရွိေပမယ့္ ကားေတြကရြဲေနၿပီ။ ဒီကားေတြလမ္းေပၚမွာသြား ေနရင္ လမ္းသြားလမ္းလာေတြေရာ စီးတဲ့သူေတြအတြက္ပါ အႏၱရာယ္ အရမ္းမ်ားတယ္ ” ဟု ၎က ေျပာ သည္။

ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္းအပ္ႏွံခြင့္ျပဳခဲ့သည့္ ကာလတစ္ေလွ်ာက္တြင္ အကၡရာတစ္ခု အပ္ႏွံခြင့္ျပဳၿပီးစ
 အခ်ိန္ ကာလ အတြင္းသာ စလစ္ေစ်းမ်ားက်သြားေသာ္လည္း အပ္ႏွံခြင့္ျပဳၿပီး တစ္လေက်ာ္ၾကာ လာသည့္အခ်ိန္ တြင္ စလစ္ေစ်းမ်ား ျပန္လည္ျမင့္တက္လာသည့္ အေလ့အထရွိခဲ့ေသာ္လည္း ယခုဇုန္ကားမ်ားအပ္ႏွံခြင့္ျပဳ ၿပီးေနာက္ပိုင္း စလစ္ေစ်းမွာျပန္လည္ျမင့္တက္လာႏိုင္ေျခ အလြန္နည္းပါးသြားသည္ဟု ေဒါက္တာစိုးထြန္း က ဆုိသည္။

“ အခုဇုန္ကားေတြ၊ “၂က” ကားေတြက ၂၀၁၄ အၿပီးအပ္ရမွာ။ အခ်ိန္ကလည္း ေလး၊ ငါးလ
ေလာက္ပဲ က်န္တာဆိုေတာ့ စလစ္က အခုထက္ ထပ္က်ဖို႔ပဲျမင္တယ္။ အခု ေစ်းကစားလို႔ မရ
ေတာ့ဘူး။ ၂၀၁၄ အၿပီး လုပ္ရမွာဆိုေတာ့ ေလွာင္ထားလို႔လည္းမရေတာ့ဘူး ” ဟု ၎က
 ေျပာသည္။
Coko Dmoe