Tuesday, October 4, 2011

ေခတ္မွီတိုးတက္ေသာ စက္မႈ ႏိုင္ငံထူေထာင္မည့္ အာဆီယံဥကၠဌ ေနရာယူလိုသည့္ အစိုးရသစ္


အမိျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္သည္ ယခုအခါ ဖြံ႕ျဖီဳးစ ႏုိင္ငံအျဖစ္ ရပ္တည္ေနရာ မၾကာမီကာလအတြင္း ဖြံ႕ျဖိဳးၿပီးႏိုင္ငံမ်ားနွင့္ ရင္ေဘာင္တန္းႏိုင္သည့္အဆင့္သို႔ အခ်ိန္မွီေရာက္ရွိေစရန္ တာ၀န္ရွိသူမ်ားမွလည္း ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိသည္။စက္မႈႏိုင္ငံ ထူေထာင္ရမည္ဟု ဗိုလ္ခ်ဳပ္မႉးႀကီး သန္းေရႊက နာဂစ္ခရီး စဥ္တြင္ ေျပာေၾကာင္း အစိုးရပိုင္ သတင္းစာတြင္ ေဖာ္ျပခဲ့သည္။ စက္မႈလက္မႈ လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ လည္း  “ထုတ္ကုန္ႏွစ္ဆ တိုးျမွင့္ၾက” ဟူေသာ ေဆာင္ပုဒ္နဲ႔အညီ သြင္းကုန္မ်ားအား အဓိက ဦးစားမေပးပဲ   ႏုိင္ငံေတာ္ေငြအေျမာက္အမ်ားရရွိရန္ ထုတ္ကုန္မ်ားအား အရင္ထက္ႏွစ္ဆတိုုး၍ ျပည္ပသို႔ တင္ပို႔ လ်က္ရွိသည္။ ထို႔အျပင္ အလားတူ ထုတ္ကုန္မ်ားအားလည္း တင္ပို႔ေရာင္းခ်လ်က္ရွိပါသည္။

ယေန႔ကမာၻ၏  ပထ၀ီႏိုင္ငံေရးတြင္ အေရးပါေသာေနရာသို႔ ေရာက္ရွိေနၿပီး စီးပြားေရးတြင္ အရွိန္ အဟုန္ ျပင္းစြာျဖင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေနေသာ အေရွ႕ေတာင္အာရွ ႏိုင္ငံမ်ားအသင္း အာဆီယံေဒသ
တြင္ စုစုေပါင္းလူဦးေရ ၅၃၇.၁၁ သန္းေနထိုင္လ်က္ရွိၿပီး ကမာၻ႕လူဦးေရ စုစုေပါင္း၏ ၈.၆ ရာခိုင္ႏႈန္းရွိ၍ စီးပြားေရးအရလည္း ကမာၻ႔ ကုန္သြယ္မႈ ပမာဏစုစုေပါင္း၏ ၅.၈ ရာခိုင္ႏႈန္းေသာေ၀စုကို ရယူထားလ်က္ ရွိသည္။ ေဒသတြင္း လူဦးေရ ၅ သန္းေက်ာ္ရွိေသာ ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးမ်ားျဖစ္သည့္ ဘန္ေကာက္၊ စကၤာပူ၊ ကြာလာလမ္ပူ၊ ဂ်ကာတာ၊ ဟိုခ်ီမင္းစီးတီး၊ မနီလာ၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မ်ားသည္ အာဆီယံ၏ စီးပြားေရးတြင္ အေရးပါေသာ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။

မိမိတို႔ႏိုင္ငံ၏ ၿမိဳ႕ေတာ္မ်ားအား ေခတ္မွီတိုးတက္ေသာ ၿမိဳ႕ေတာ္မ်ားအျဖစ္သို႔ အဆင့္ျမွင့္တင္ရာတြင္ ၿမိဳ႕ေတာ္မ်ား၏ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး က႑ကို အဓိကထား၍ အေလးေပး ေဆာင္ရြက္ ၾကသည္ကို
ေတြ႔ရသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ၿမိဳ႕ေတာ္၏ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး လြယ္ကူေခ်ာေမြ႕မွသာလွ်င္ ကုန္ထုတ္လုပ္မႈႏွင့္ ကုန္စည္စီးဆင္းမႈ လ်င္ျမန္လာမည္ျဖစ္ၿပီး စီးပြားေရး ပိုမိုဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္လာ မည္ ျဖစ္ေပသည္။ အာဆီယံၿမိဳ႕ေတာ္မ်ား၏ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးက႑ကို ေလ့လာၾကည့္လွ်င္ မိမိတို႔တတ္ႏိုင္သမွ်ေသာ နည္းလမ္းေပါင္းစံုျဖင့္ ျဖည့္ဆည္း ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိသည္ကို ေတြ႔ရွိရပါသည္။ ဘန္ေကာက္၊ စကၤာပူ၊ ကြာလာလမ္ပူႏွင့္ မနီလာၿမိဳ႕မ်ားတြင္ ၿမိဳ႕ျပသယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရး လိုအပ္ခ်က္ကို mass rapid transit system ျဖစ္သည့္ metropolitan ျဖင့္ေျပာင္းလဲျဖည့္ဆည္းၿပီးျဖစ္သည္။ျမန္မာ
ႏိုင္ငံတြင္ metropolitan မေျပာႏွင့္ ကုန္တင္ကားေဟာင္းမ်ားကို ရထားဘိန္းမ်ားတပ္၍ နယ္အခ်ဳိ ့တြင္ ေျပးဆြဲေနၾကရသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ လယ္ယာစိုက္ပ်ိဳးေရးျဖင့္ ၁၉၆၀ ခုႏွစ္ေလာက္က ေအာင္ျမင္ခဲ့သည္။ ဖြံၿဖိဳးဆဲႏိုင္ငံ မ်ားထဲတြင္ ျမန္မာ ႏုိင္ငံ၏ လယ္ယာ ေျမ ဧက စုစုေပါင္း ၂၃ သန္း အနက္ စပါး စိုက္ပ်ဳိးသည့္ ဧရိယာ ဟက္တာ ရွစ္သန္း ရိွၿပီး စပါး တန္ခ်ိန္ သန္း ၃၀ ထုတ္လုပ္ လ်က္ ရိွေၾကာင္း၊ ျမန္မာ ႏုိင္ငံ၏ ဆန္စပါး ထုတ္လုပ္မႈျမင့္ တက္လာသည့္ အတြက္ ျပည္တြင္း စားနပ္ရိကၡာ လိုအပ္ခ်က္ကို ဖူလံုစြာ ျဖည့္ဆည္း
ေပးႏိုင္သည့္အျပင္ ပိုလွ်ံ လ်က္ရိွေၾကာင္းသိရွိရသည္၊ အေျခခံ စားကုန္မ်ား ျဖစ္သည့္ ေျပာင္း၊ ပဲ အမ်ဳိးမ်ဳိး၊ ဆီထြက္ သီးႏွံႏွင့္ စားဖိုေဆာင္သီးႏွံမ်ား ထုတ္လုပ္မႈသည္လည္း ျပည္တြင္းစားသံုးမႈထက္ ေက်ာ္လြန္လ်က္ ရိွေၾကာင္း၊ ပဲမ်ဳိးစံုစိုက္ပ်ဳိး ထုတ္လုပ္မႈႏွင့္ ျပည္ပသို႔တင္ပို႔ ေရာင္းခ်မႈတြင္ အာဆီယံေဒသ၌ ဦးေဆာင္ႏိုင္ငံ အျဖစ္ ရပ္တည္လ်က္ရိွသည္၊ဖြင့္ျဖိဳးဆဲကာလတြင္ စိုက္ပ်ဳိးေရးႏိုင္ငံထူေထာင္၍ သဘာ၀ေရေျမေတာ
ေတာင္ ရာသီဥတုအရ စိုက္ပ်ဳိးေရးကိုဦးစားေပးေဆာင္ရြက္သင့္သည္။

ေလတလုံးမိုးတလုံးျဖင့္ စစ္ေကာင္စီ ဥကၠဌၾကီး၏ ညြန္ၾကားခ်က္ျဖင့္ စက္မႈႏိုင္ငံလို ့ေၾကြေက်ာ္ခဲ့ေသာလည္း အဌား ဥေႏွာက္ျဖင့္ အေတြးအေခၚေခါင္းပါးမႈေၾကာင့္ မိမိတို ့လဒ္စားမႈမ်ဳိးလို ေငြလြယ္လြယ္ရရွိေအာင္
ျမစ္ဆုံစီမံကိန္းကို ဥကၠဌၾကီးလက္မွတ္ေရးထိုးခဲ့ျပီး လွ်ပ္စစ္ဓါတ္အားကို (အရင္းမစိုက္ေလွထိုးလိုက္)ခဲ့မီ၍ ဥာဏ္ၾကီးရွင္တို ့က တိုင္းျပည္ကိုေခ်ာက္ထဲထိုးခ်ခဲ့ၾကသည္။သယံဇာတေပါၾကြယ္၀ေသာျမန္မာႏိုင္ငံ ကို အေျခခံက်က် ဥာဏ္အေမွ်ာ္အျမင္ျဖင့္ တည္ေဆာက္ခဲ့လွ်င္ ယခုအခ်ိန္သည္ ဖြင့္ျဖိဳးတိုးတက္ေနျပီျဖစ္ သည္။

မီးမွန္ေအာင္မေပးႏိုင္ေသာႏိုင္ငံက စက္မႈႏိုင္ငံလို ့ေျပာရဲတာ ရွက္စရာပင္ေကာင္းလွပါသည္။၀မရွိဘဲ ၀ိလုပ္ ခ်င္လို ့ ႏိုင္ငံကိုတရုတ္ကြန္ျမဳလက္ထဲထိုးေရာင္ခဲ့ေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီးမ်ားက သူမ်ားႏွာေခါင္းေပါက္ျဖင့္ အသက္ရႈရန္ၾကိဳးစားခဲ့၍ အခက္အခဲမ်ားႏွင့္ရင္ဆိုင္ခဲ့ရသည္။တိုင္းျပည္၏အေရးကိစၥမ်ားကိုေဆာင္ရြက္ရာ တြင္ ပညာရွင္မ်ားႏွင့္ ျပည္သူ ့ဆႏၵကိုခံယူတတ္ေသာ အေလ့အက်င့္မ်ားမရွိဘဲ ထင္ရာလုပ္တတ္သည့္ အသိဥာဏ္ေခါင္းပါးမႈေၾကာင့္ တိုင္းျပည္ ႏွစ္ ၅၀ နီးပါး ကမၻာႏွင့္ယွဥ္လွ်င္ ေနာက္က်က်န္ေနခဲ့ရျခင္းျဖစ္ သည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ လက္ေတြ ့အေနအထားအရ ေန ့စားလစာႏွင့္၀န္ထမ္းလစာမ်ား ႏိွမ့္က်ေနမႈေၾကာင့္ ကမၻာ့ အလုပ္သမား တေန ့၀င္ေငြစံႏႈန္း၏ ၁ေဒၚလာေအာက္တြင္ရွိေနျပီး ျပည္သူမ်ားစား၀တ္ေနေရး မေျဖလည္မႈမ်ားျဖင့္ရင္ဆိုင္ေနရျပီး လူေနမႈအဆင့္အတန္းႏွိမ့္က်လွ်က္ရွိသည္ကို ရန္ကုန္ျမိဳ ့ေတာ္ၾကီးတြင္ ထိုအေျခအေနကို ေတြ ့ျမင္ရေပမည္။