Wednesday, October 9, 2013

ဖြဲ႕စည္းပုံတြင္ ဒီမိုကေရစီနွင့္ မကိုက္ညီေသာအခ်က္အခ်ိဳ႕ကို (NLD) ၏ေထာက္ျပခ်က္

 (၁) အခန္း (၁) နိုင္ငံေတာ္ အေျခခံရမည့္မူမ်ားအခန္းတြင္ တပ္မေတာ္သည္ အမ်ိဳးသားေရးဦးေဆာင္
မႈ က႑ တြင္ အစဥ္တစိုက္ဦးတည္ ေနျခင္း။
(၂) အခန္း(၃) နိုင္ငံေတာ္အၾကီးအကဲသည္ စစ္ေရးအျမင္ရွိရမည္ ဟူေသာအခ်က္။

(၃) အခန္း(၄) ဥပေဒျပဳေရးအခန္းတြင္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၊ တိုင္းေဒသၾကီးလႊတ္ေတာ္ နွင့္ျပည္နယ္လႊ တ္ေတာ္တြင္ တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ကအမည္စာရင္
းတင္သြင္းေသာ တပ္မေတာ္သား (၂၅) ရာခိုင္နူန္းပါ၀င္ေနျခင္း။

(၄) အခန္း(၅) အုပ္ခ်ဳပ္ေရးလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွ
ယ္မ်ား သည္ ျပည္ေထာင္စု ၀န္ၾကီးနွင့္ ဒု၀န္ၾကီးမ်ားအျဖစ္ ခန္႕အပ္တာ၀န္ေပးျခင္းခံရပါက လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္အျဖစ္မွ နႈတ္ထြက္ျပီး   ျဖစ္သည္ဟုသတ္မွတ္ထား ျပီးကာကြယ္ေရး၊ နယ္စပ္ေရးရာ၀န္ၾကီးဌာနမ်ားအတြက္ ခန္႕အပ္ထား           ေသာ တပ္မေတာ္သားကိုယ္စားလွယ္ မ်ားကိုမူနဳတ္ထြက္ရန္ မလိုဟုသတ္မွတ္ထားျခင္း။
(၅) အခန္း(၅) အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ျပည္ေထာင္စု၀န္ၾကီးမ်ားနွင့္ ဒုတိယ၀န္ၾကီးမ်ားခန္႕ တာ၀န္ေပးျခင္းနွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ကာကြယ္ေရး၊ ျပည္ထဲေရးနွင့္ နယ္စပ္ေရးရာ၀န္ၾကီးဌာနမ်ားအတြက္
တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ထံမွ သင့္ေလွ်ာ္သည့္တပ္မေတာ္သားမ်ား၏ အမည္စာရင္းကိုနိူင္ငံေတာ္                သမၼတကရယူျခင္း။

(၆) အခန္း(၅) အုပ္ခ်ဳပ္ေရးရာထူးမွ နဳတ္ထြက္ရမည့္အထက္ပါ တပ္မေတာ္သား၀န္ၾကီး၊ ဒုတိယ၀န္ၾကီးတို႕နွင့္ ပက္သက္၍ နိုင္ငံေတာ္သမၼတသည္ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္နွင့္ ညိႈနိုင္းရမည္။


(၇) အခန္း(၅) အုပ္ခ်ဳပ္ေရးနွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ျပည္ေထာင္စုတိုင္းေဒသ ၾကီး ျပည္နယ္၊ ျပည္ေထာင္စု နယ္ေျမနွင့္ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရ စီရင္စုတို႕တြင္ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္နွ
င့္ ညႈိနိုင္းေဆာင္ရြက္ရမည္။

(၈) အခန္း(၅) အုပ္ခ်ဳပ္ေရးနွင့္ အမ်ိဳးသားကာကြယ္ေရးနွင့္ လုံျခဳံေရးေကာင္စီကို (၁၁) ဦးျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းထား၍ ဒုသမၼတ၊ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္၊ ဒုတပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္
၊ ကာကြယ္ေရး၀န္ၾကီးဌါန၀န္ ၾကီး၊ ျပည္ထဲေရး၀န္ၾကီးဌါန၊ နယ္စပ္ေရးရာ၀န္ၾကီးစုစုေပါင္း(၆) ဦးတို႕ျဖင့္ (majority vote) ကိုတစ္ပါတည္း ရ ယူထားျခင္း။

(၉) တပ္မေတာ္ အခန္း(၆) တြင္တပ္မေတာ္သည္ တပ္ပိုင္းဆိုင္ရာကိစၥအားလုးံကို
လြတ္လပ္စြာ စီမံခန္႕ခြဲစီရင္ ေဆာင္ရြက္ပိုင္ ခြင့္ရွိျခင္း။

(၁၀) တပ္မေတာ္အခန္း (၆) တြင္ တပ္မေတာ္နွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ နိုင္ငံေတာ္အတြင္းရွိလက္နက္ကိုင္
အဖြဲ႕ စည္းအားလုးံသည္ တပ္မေတာ္၏ ကြပ္ကဲမႈေအာက္တြင္ရွိရမည္ဟုထည့္သြင္းထားျခင္း။

(၁၁) အေရးေပၚကာလဆိုင္ရာ ျပဌန္းခ်က္မ်ားအခန္းတြင္ အေရးေပၚအေျခေနေပၚေပါက္လာလွ်င္ တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္သည္ နိုင္ငံေတာ္အဏာကိုဖြဲ႕စည္းပုံအေ
ျခခံဥပေဒတြင္ သတ္မွတ္ျပဌါန္းခ်က္မ်ားနွင့္အညီရယူသုးံစြဲခြင့္ရွိျခင္း။

(၁၂) အခန္း(၁၂) ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ျခ
င္းနွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ အားလုးံ၏ (၇၅) ရာခိုင္နႈန္းေက်ာ္ကျပင္ဆင္ရန္သေဘာတူလက္ခံျပီးေနာက္   ျပည္လုးံကၽြတ္ ဆႏၵခံယူ၍က်င္းပမည္ဟုမည္သို႕မွ်ျပင္ဆင္ခြင့္မရေအာင္သတ္မွတ္ထားျခင္း။

အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္မ
ွ ဒီမိုကေရစီက်င့္စဥ္နွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြျဖစ္ေစရန္နွင့္ နိုင္ငံ၏လက္ ေတြ႕လိုအပ္ခ်က္ကိုထည့္သြင္းစဥ္းစားျပီးအခ်က္(၁၂)ခ်က္ကို ညိႈနိုင္း အေျဖရွာရန္လိုအပ္ေပသည္

မွတ္ခ်က္အထက္ပါအခ်က္မ်ားသည္ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒအတည္ျပဳျပ
ီးေနာက္အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္၏ ညိႈနိုင္းျပင္ဆင္သင့္သည့္အခ်က္မ်ားအျဖစ္ ေထာက္ျပထားေသာ
သေဘာထားျဖစ္သည္။