အတိတ္ကာလမွ လိမ္လည္ လွည့္စားတတ္သာ အစိုးရႏွင့္ ရိုးသားေသာ တိုင္းရင္းသားျပည္သူမ်ား
က်ေနာ္တို႕ (၈၈၈၈ )မ်ိဳးဆက္မ်ားသည္ ဆိုရွယ္လစ္ စနစ္ေအာက္တြင္ ေမြးဖြားႀကီးျပင္းခဲ့သျဖင့္ စနစ္၏ ဆိုး၀ါးေသာအေတြ႕အႀကံုမ်ားႏွင့္
မွားယြင္းေသာစနစ္ကို နဖူးေတြ႕ ဒူးေတြ႕ရင္ဆိုင္ခဲ့ရသည္ ။ တိုင္းျပည္၏
စီမံကိန္းႀကီးမ်ားသည္ သတင္းစာ
မီဒီယာမ်ားတြင္ ေခါင္းစည္း စာလံုးမဲႀကီးမ်ားျဖင့္ ေအာင္ျမင္မႈအေပါင္း
သရဖူေဆာင္းေနသည္ကို ေန႕စဥ္ျမင္ေတြ႕ရေပမဲ့ တကယ့္လက္ေတြ႕တြင္မူ
ဆံုးရံႈးမႈမ်ားမွ ရုန္းမထြက္ႏိုင္ပဲ တေန႕တျခား ျပည္သူ႕ဘ၀မ်ား
လံုးပါးပါးေနခဲ့ရသည္ ။ ယခုလို ကရင္အမ်ိဳးသား အစည္းအရံုးႏွင့္
အပစ္အခတ္ရပ္စဲကာ စစ္မွန္ေသာ ျပည္တြင္းျငိမ္းခ်မ္းေရးတည္ေဆာ က္မည့္ အခါသမယတြင္ ကရင္
တိုင္းရင္းသားေဒသမ်ား၌ က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ရေ သာ အေႀကာင္းအရာတစ္ခုကို ျပန္လည္မွ်ေ၀ခံစားရင္း ေဖာက္သည္ ခ်ခ်င္ပါသည္။
တိုင္းရင္းသား လုပ္သားျပည္သူမ်ားကို ေသြးခဲြအုပ္ခ်ဳပ္ျခင္း
ျမန္မာျပည္တြင္
ေက်းလက္ေန တိုင္းရင္းသား လုပ္သားျပည္သူမ်ားသည္ တိုင္းျပည္၏ ၆၀% မွ
၇၀%အႀကား ရိွသည္ဟု ၁၉၈၀ ၀န္းက်င္စစ္တမ္းမ်ားအရသိရပါသည္ ။အမ်ားအားျဖင့္
ေက်းလက္ျပည္သူတို႕သည္ လယ္ယာကိုင္းကြ်န္းကို လုပ္ကိုင္၍
အသက္ေမြး၀မ္းေႀကာင္းျပဳႀကသည္ ။သို႕ေသာ္ ၁၉၈၀ ၀န္းက်င္တြင္ က်ေနာ္
ေရာက္ရိွေနထိုင္ေသာ မြန္ျပည္နယ္ က်ိဳက္မေရာျမိဳ႕တြင္မူ ထိုင္းျမန္မာနယ္စပ္
ေမွာင္ခိုလုပ္ငန္းေခတ္စားေနခ်ိ န္ျဖစ္သျဖင့္ ေက်းလက္ေနျပည္သူမ်ားသည္
လယ္ယာလုပ္ငန္းအျပင္ ေမွာင္ခိုလုပ္ငန္းကိုလည္း အသက္ေမြး၀မ္းေႀကာင္းအတြက္
လုပ္ကိုင္ေနခ်ိန္ျဖစ္သည္ ။က်ေနာ့္ အေဖသည္ လ၀က ျမိဳ႕နယ္မွဴးတာ၀န္ျဖင့္
က်ိဳက္မေရာျမိဳ႕သို႕တာ၀န္က်၍
ထိုျမိဳ႕သို႕ေျပာင္းေရြ႕ေနထိုင္ ဖို႕ အေႀကာင္းဖန္လာျပီး
ကရင္တိုင္းရင္းသား မြန္တိုင္းရင္းသားမ်ားျဖင့္ အသိအကြ်မ္းျဖစ္ခြင့္ႀကံဳျပီး
သူတို႕၏ဘ၀ကို မ်က္၀ါးထင္ထင္ေတြ႕ျမင္ခဲ့ရပါသည္ ။
ထိုအခ်ိန္က က်ိဳက္မေရာျမိဳ႕နယ္၏ပါတီ ေကာင္စီလူႀကီးမ်ားသည္ ကရင္တိုင္းရင္းသား ၊ မြန္တိုင္းရင္းသားမ်ားျဖစ္ေသာ္ လည္း အခြင့္ထူးခံလူတန္းစားအသြင္ကိုေ ဆာင္ေနေပသည္
။သူတို႕သည္ တရားမ၀င္ ေမွာင္ခိုလုပ္ငန္းမ်ားအား ဖမ္းဆီး
ပိုင္ခြင့္မွရရိွေသာ ေငြေႀကးမ်ားျဖင့္ ခ်မ္းသာႀကြယ္၀သည္သာမက
ႀကီးမားေသာ ရာဘာ ၊ ဒူးရင္း ၊ ႀကက္ေမာက္သီးျခံႀကီးမ်ားအျပင္ ေမာ္လျမိဳင္
က်ိဳက္မေရာေျပးဆဲြေသာ တိုယိုတာ ဟိုင္းလက္ကားမ်ားကို ပိုင္ဆိုင္ႀကသည္
။အိုးပိုင္ အိမ္ပိုင္အေျမာက္အျမား ပိုင္ဆိုင္ျပီး
သူတို႕၏ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းမ်ားသည္ ၄င္းတို႕ႏွင့္အတူေနထိုင္ျပီး
ဆိုရွယ္လစ္စနစ္ကို အျပည့္အ၀ ေထာက္ခံေနခ်ိန္လည္းျဖစ္သည္ ။
ပါတီေကာင္စီလူႀကီးမ်ားသည္ ညေနခင္းတြင္း
အရက္တျမျမျဖင့္ ေဂါက္ရိုက္ကစားျပီး သူတို႕၏သားသမီးမ်ားေမြးေန႕တြင္
ရန္ကုန္မွ နာမည္ႀကီးအဆိုေတာ္မ်ားအား ငွားရမ္းႏိုင္သည္အထိ ေငြကို
ေရလိုသံုးႏိုင္ႀကေပသည္ ။
က်ေနာ္ေနထိုင္ေသာလမ္းသည္ ပါတီ ေကာင္စီ လူႀကီးမ်ားေနထိုင္ေသာလမ္းျဖစ္ သည့္အျပင္ သူတို႕၏သားသမီးမ်ားသည္ က်ေနာ္၏ ေက်ာင္းေနဖက္သူငယ္ခ်င္းမ်ားျဖစ္ သျဖင့္ ၄င္းတို႕အေႀကာင္းကို ေကာင္းေကာင္းသိေနပါသည္ ။ ထိုအခ်ိန္က ျပည္တြင္းစစ္ျဖစ္ေနေသာကာလျဖစ္သျ ဖင့္
က်ေနာ္တို႕လမ္းတြင္
လက္နက္ကိုင္ျပည္သူ႕စစ္မ်ား ညစဥ္ကင္းေစာင့္ႀကရသည္ ။ ၄င္းျပည္သူ႕စစ္မ်ားသည္
ပင္ တိုင္းရင္းသား ကရင္ ၊ မြန္မ်ားျဖစ္သျဖင့္ အကယ္၍
တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ အုပ္စုမ်ား ျမိဳ႕ေပၚကို လာေရာက္တိုက္ခိုက္ပါက
တိုင္းရင္းသားအခ်င္းခ်င္းတိုက္ ပဲြမ်ားျဖစ္ကာ က်ေနာ္စိတ္ထဲတြင္ အိမ္ႀကက္ခ်င္း အိုးမဲသုတ္ ခြပ္ခိုင္းသလိုျဖစ္ခဲ့ရသည္ ။ယခုလို KNU ထဲမွ DKBA ကိုခဲြထုတ္ျပီး
ကရင္တိုင္းရင္းသားအခ်င္းခ်င္း ရန္တိုက္ေပးမႈကို ယခင္ထဲက
က်င့္သံုးခဲ့ေႀကာင္းအခုမွ ေကာင္းေကာင္းနားလည္ သေဘာေပါက္ေနမိသည္ ။
ဆိုလိုသည္မွာ အစိုးရသည္ စစ္မွန္ေသာျငိမ္းခ်မ္းေရးကို
တည္ေဆာက္မႈပ်က္ကြက္ခဲ့ျပီး တိုင္းရင္းသားခ်င္းကို
ေသြးခဲြအုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့သည္မွာ ထင္ရွားသည္ ။
ယင္းအခ်ိန္က မည္သူတဦးတေယာက္မွ် ပါတိေကာင္စီကို မေစာ္ကားရဲသည့္ေခတ္ ျဖစ္သျဖင့္ အားလံုးေသာ အျဖစ္အပ်က္မ်ားသည္ပင္ ျဖစ္ရိုးျဖစ္စဥ္လို သေဘာထားကာ ျပည္သူမ်ားသည္ ကိုယ့္ဘ၀ကိုယ္ စား၀တ္ေနေရးအတြက္ ရုန္းကန္လႈပ္ရွားေနခဲ့ႀကရသည္ ။
၁၉၈၀ ၀န္းက်င္တြင္ မြန္ျပည္နယ္ စာတတ္ေျမာက္ေရး အသံုးလံုးလႈပ္ရွားမႈ၌ တက္တက္ႀကြႀကြပါ၀င္လႈပ္ရွားခဲ့ေ သာ
အခ်ိန္မွသာ တိုင္းရင္းသားလူထု ဘ၀မွန္ကို နားလည္ခြင့္ရခဲ့ေပသည္ ။က်ေနာ္တို႕
အသံုးလံုးတာ၀န္က်ေသာ ကဒါေက်းရြာသည္ မြန္ျပည္နယ္ က်ိဳက္မေရာ
ျမိဳ႕နယ္တြင္ပါ၀င္ေသာ္လည္း မြန္ျပည္နယ္
မုဒံုႏွင့္ ကရင္ျပည္နယ္ ႀကာအင္းဆိပ္ႀကီးႀကားတြင္ တည္ရိွျပီး
ကရင္တိုင္းရင္းသားမ်ားအမ်ားစုေ နထိုင္ႀကသည္ ။ ထိုေက်းရြာသည္ က်ေနာ့္
အထက္တန္းေက်ာင္းမွ သူငယ္ခ်င္း ေစာတင္ဦးေနထိုင္ရာ ရြာအနီးတြင္ပင္ရိွပါသည္ ။
အသံုးလံုး လုပ္အားေပးသို႕သြားရာတြင္ က်ေနာ္နွင့္အတူ အဲဒီအခ်ိန္က ပါတီယူနစ္
ဥကၠဌသား ေနစိုးလည္းပါသည္ ။ သူသည္ ခ်မ္းသာေသာ္လည္း စိတ္ႀကီးမ၀င္
သေဘာေကာင္းျပီး လူထုဘ၀ကိုနားလည္သူျဖစ္၍ ေပါင္းလို႕သင္းလို႕အဆင္ေျပေသာ
သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္ျဖစ္ပါသည္ ။ က်ေနာ္သည္ ထိုေႏြရာသီ အခ်ိန္က ( ၁၀ )
တန္းေအာင္ျပီး ေမာ္လျမိဳင္ ဒီဂရီေကာလိပ္ ( ေမာ္လျမိဳင္တကၠသိုလ္
)ကိုတက္ေရာက္ရန္ေစာင့္ဆိုင္းေနေ သာကာလျဖစ္၍လည္း ယခုလို အသံုးလံုးလုပ္အားေပးအား ပါ၀င္ဆင္ႏဲႊႏိုင္ျခင္းလည္းျဖစ္ ပါသည္ ။
က်ေနာ္တို႕သည္ ေက်းရြာရိွစာဖတ္၀ိုင္းမ်ားတြင္ အလွည့္က် စာသင္ရသလို ေက်းရြာရိွရြာသူရြာသားမ်ားအိမ္ တြင္ အလွည့္က် ထမင္းစားခဲ့ရပါသည္ ။ထိုအခါတြင္ တိုင္းရင္းသား လူထုဘ၀ကို မ်က္၀ါးထင္ထင္ေတြ႕ျမင္ရျပီး ထမင္းပင္ျမိဳမက်ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ အျဖစ္ႏွင့္ပင္
ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ရသည္ ။ တေန႕တြင္
ေက်းရြာမွ အလွည့္က် ထမင္းဖိတ္ေကြ်းရမည့္ တဲသာသာအိမ္ကို
က်ေနာ္တို႕အသံုးလံုးဆရာ ႏွစ္ေယာက္ စာသင္ျပီး ထမင္းစားရန္ေရာက္ခဲ့သည္ ။
ထိုထမင္းစားရန္သြားရမည့္အိမ္မွာ က်ေနာ္တို႕စာသင္သားထဲမွတစ္ေယာက္ ၏ အိမ္
ျဖစ္ျပီး ထိုစာသင္သား၏ နာမည္ေတာ့ ယခုအခ်ိန္ ခပ္ေမ့ေမ့ျဖစ္ေနသည္ ။ သူသည္
ရိုးသား ႀကိဳစားေသာ္လည္း အလုပ္အကိုင္ မည္မည္ရရမရိွသည့္ အျပင္
ႀကံဳရင္ႀကံဳသလို
က်ဘမ္းအလုပ္ကို လုပ္ကိုင္ေနသူလည္းျဖစ္သည္ ။ ေမွာင္ခိုထမ္းျပီး
အသက္ေမြး၀မ္းေႀကာင္းျပဳလုပ္ေသာ္ လည္း အဖမ္းအဆီးႀကမ္းသျဖင့္
အရင္းျပဳတ္သြားသည္ဟု ဆိုသည္ ။ လယ္ယာ လုပ္ကိုင္ဖို႕ရန္လည္း
ကိုယ္ပိုင္လယ္မရိွသည့္အျပင္ တရြာလံုးကလည္း စီးပြားေရးအဆင္မေျပသျဖင့္
လက္လုပ္လက္စား က်ဘမ္းအလုပ္ပင္ ရိွတစ္ခ်က္ မရိွတစ္ခ်က္ျဖစ္ေနသည္ဟုဆိုသည္ ။
တခါခါ စစ္တပ္မွ ေပၚတာအျဖစ္
ဖမ္းဆီးမွာကို စိုးရိမ္ရသလို ဟိုေႀကး ဒီေႀကး
အေႀကာင္းျပခ်က္အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ အစိုးရေကာ သူပုန္ကိုပါ
ေႀကာက္ေနရသည္ဟုဆိုသည္ ။ဒါေတာင္သူတို႕က ေတာ္ေသးျပီး တခ်ိဳ႕ေက်းရြာမ်ားတြင္
ျပည္တြင္းစစ္ေႀကာင့္ တရြာလံုး ရြာကိုပစ္ျပီး
ထြက္ေျပးေနႀကရသည္မ်ားရိွသည္ဟုဆိ ုသည္ ။ သူ၏တဲအိမ္ေပၚတြင္ သူ၏ဘ၀
အေႀကာင္းကို ရိုးရိုးသားသား စိတ္ရွည္လက္ရွည္ ေျပာျပေနခိုက္
ႏွပ္ေခ်းတဲြေလာင္းႏွင့္ ထမင္းဆာ၍ ငိုေနေသာကေလးအသံကို ႀကားရမွ
စကားျပတ္သြားျပီး ကေလးကို ကရင္လိုေျပာလိုက္ေသာအခါ
ကေလးလည္းအငိုတိတ္သြားခဲ့သည္ ။
ေက်းရြာပါတီ
ေကာင္စီက စီစဥ္ေပး၍သာ က်ေနာ္တို႕ကလည္း အလိုက္မသိပဲ ထမင္းလာစားမိသည္မွာ
မွားျပီဟုသိလိုက္သည္ ။ ကေလးအေမလည္း အသံုးလံုး စာသြားသင္ေန၍ အိမ္မွာမရိွသလို
ယခုဆရာတို႕ ကိုခ်က္ေကြ်းဖို႕ အိမ္မွာ ဘာမွမရိွဘူးဟု သူက ရိုးရိုးသားသား
ဆိုေလသည္ ။ ဒါေပမဲ့ ဆရာရယ္ ဆရာတို႕ကို ေလးစားတဲ့အေန
နဲ႕တခုခုခ်က္စားဖို႕စီစဥ္ပါ့မယ္ ဆိုျပီး ၊ ငါးမွ်ားတန္ကိုေကာက္ကိုင္ရင္း
ေခ်ာင္းမွာ ငါးသြားမွ်ားလို႕ ငါးရလာရင္ခ်က္စားႀကရေအာင္ဟုဆိုေ လသည္ ။
က်ေနာ္တို႕အသံုးလံုးဆရာ ႏွစ္ေယာက္လည္း သူ၏ေခၚေဆာင္ရာေခ်ာင္းေရစပ္မွာ အတူတူ
ငါးမွ်ားရင္း ရလာသည့္ငါးျဖင့္ ညစာကို ျဖစ္သလိုေျဖရွင္းခဲ့ေပသည္ ။
ထမင္းစား၀ိုင္းတြင္ ထိုရြာသားေျပာလိုက္ေသာ စကားေႀကာင့္ က်ေနာ္မွာ
ငါးအရိုးနင္မလိုပင္ ျဖစ္သြားခဲ့သည္ ။ ဆရာရယ္ ဒီ အသံုးလံုးစာတတ္ေတာ့ေကာ
ဘာထူးျပီး ဘယ္သူက အလုပ္ေပးမွာလည္းဆရာတဲ့......။ ျမိဳ႕နယ္နွင့္ေက်းရြာ
လူႀကီးမ်ားကလည္း အထက္မွေျပာသမွ် တလဲြေတြလုပ္ေနေသာေခတ္မွာ
အခုလိုတလဲြျဖစ္ေနျခင္းကပင္ မဆန္းေတာ့သလိုျဖစ္သည္ ။
က်ေနာ္တို႕က ညတြင္ သူႀကီးအိမ္၌ အိပ္ျပီး တျခားအသံုးလံုးဆရာမ်ားသည္ ေက်းရြာရိွ စာသင္ေက်ာင္းတြင္ အိပ္ႀကရသည္ ။ တညတြင္ ရြာကို သူပုန္၀င္မည္ဟုုႀကားသိရသျဖင့္ ပါတီဥကၠဌသားႏွင့္ လ၀က ျမိဳ႕နယ္မႈးသားေတြကို စိုးရိမ္သည္ဟု ရြာလူႀကီးကေျပာသည္ ။
က်ေနာ္တို႕ကို
တျခားလံုျခံဳရာတြင္ တညလံုး ၀ွက္ထားႀကသည္။ေက်းလက္လူထု ဘ၀သည္
စား၀တ္ေနေရးမေျပလည္သည့္အျပင္ မျငိမ္းခ်မ္းေသာ ဘ၀ကို ေန႕စဥ္ျဖတ္သန္းေနရသည္
။ေနာက္ဆံုးတြင္ အသံုးလံုးသင္တန္းမ်ားျပီးဆံုးျ ပီး စီမံကိန္း သတ္မွတ္ထားခ်က္မ်ား ေအာင္ျမင္မႈစစ္ေဆးရန္ ျပည္နယ္မွ
တာ၀န္ရိွသူမ်ားလာမည္ျဖစ္ရာ စာဖတ္၀ိုင္းမ်ားသည္ အသံုးလံုးသင္တန္းမတက္ပဲ နဂိုကတည္းက စာဖတ္တတ္သူမ်ားကို စာဖတ္၀ိုင္းသို႕ဖိတ္ေခၚေလေတာ့ သည္ ။
ကဲ
ျပည္နယ္မကလို႕ ဘယ္၀န္ႀကီးပဲလာလာ စာသင္၀ိုင္းမ်ားကို စစ္ေဆးရာ စာမတတ္သူေတြ
စာတတ္သြားျပီဟု ထင္မွတ္ႀကေလသည္ ။ ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္ လမ္းစဥ္ႀကီးရဲ႕
စာရြက္ေပၚက စီမံကိန္းေတြဟာ လူထုဘ၀နဲ႕ ဘယ္ေလာက္ကြာဟေနခဲ့သည္ကို
ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္းျမင္ႏိုင္ပါေ စ..။လူထုႏွင့္ကင္းကြာေသာ
လက္ညီႈးေထာင္ေခါင္းညိတ္ ေရေပၚဆီ လက္တဆုပ္စာ ျပည္တြင္းရိွ တိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ားကိ ု ပုလင္းတူ ဘူးစို႕ စည္းရံုးသိမ္းသြင္းျပီး ျပည္တြင္းတိုင္းရင္းသားေခါင္းေ ဆာင္မ်ားျဖင့္ တိုင္းရင္းသားလူထုကို ဖိႏွိပ္ခဲ့ေသာ အတိတ္စနစ္ဆိုးကို ျပန္လည္အသက္မသြင္းရန္လည္း အထူးသတိထားရေပမည္ ။
ယခင္
အစိုးရအဆက္ဆက္သည္ အက်င့္ပ်က္ ျခစားမႈမ်ားႏွင့္ ျပည့္ႏွက္ေနျပီး
ကိုယ္က်ိဳးစီးပြားကို သာ အာရံုစိုက္ခဲ့ျပီး တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစုမ်ား၏ဘ၀
တိုးတက္ျငိမ္းခ်မ္းေရးကို လ်စ္လ်ဴရႈထားခဲ့သည္မွာ
အထူးစိတ္မေကာင္းဖြယ္ျမင္ေတြ႕ ရသည္ ။
တိုင္းရင္းသားေတြ လိုလားတဲ့ စစ္မွန္ေသာ ျငိမ္းခ်မ္းေရးကို သမၼတႀကီးျဖစ္ေျမာက္ေအာင္ေဆာင္ ရြ က္ေပးပါ
တိုင္းျပည္၏ သာယာလွပတဲ့ ေတာေတာင္ေရေျမသဘာ၀နဲ႕ဆန္႕က်င္ ဘက္
အရုပ္ဆိုး အက်ည္းတန္လွေသာ
ေသနတ္သံမ်ား ဆူညံေနခဲ့သည္မွာ ႏွစ္ေပါင္း ( ၆၀ )
ေက်ာ္ႀကာျမင့္ခဲ့ပါသည္။ တိုင္းရင္းသား
လူမ်ိဳးမ်ား အပါအ၀င္ ျမန္မာျပည္သူျပည္သားမ်ား လိုလားေတာင့္တေနသည့္ စစ္မွန္ေသာျပည္တြင္း ျငိမ္းခ်မ္းေရးသည္
လူမ်ိဳးမ်ား အပါအ၀င္ ျမန္မာျပည္သူျပည္သားမ်ား လိုလားေတာင့္တေနသည့္ စစ္မွန္ေသာျပည္တြင္း ျငိမ္းခ်မ္းေရးသည္
အဘယ္ေႀကာင့္
ႀကာျမင့္စြာ ေပ်ာက္ဆံုးခဲ့ရသနည္း။ သမိုင္းေႀကာင္းတေလွ်ာက္လံုးတြင္
ပါ၀င္ပတ္သက္ခဲ့ႀကေသာ စစ္ေခါင္းေဆာင္မ်ား၌ တာ၀န္ရိွသည္မွာ ထင္ရွားပါသည္ ။
အတိတ္ကာလမွ
ေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ အာဏာကို တရားေသဆုပ္ကိုင္ျပီး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးအစား
တဖက္ႏွင့္တဖက္ အျမစ္ျပတ္ေခ်မႈန္းေရးအား ဦးစားေပးေဆာင္ရြက္ခဲ့ေလသည္လား ၊
ဒါမွမဟုတ္ ေအာက္ေျခ
လူထု၏ ဆႏၵကို လ်စ္လ်ဴရႈျပီး
စစ္မွန္ေသာျပည္တြင္းျငိမ္းခ်မ္း ေရးအစား ေရရွည္ျပည္တြင္းစစ္ကို အသက္သြင္း
ခဲ့ေလသလား ၊ ေသခ်ာတာတစ္ခုကေတာ့
အတိတ္စစ္အာဏာရွင္စနစ္၏ ဆိုးေမြမ်ားကို တိုင္းရင္းသားျပည္သူ
တရပ္လံုးႏွ င့္ တတိုင္းျပည္လံုး ခါးစည္း ခံခဲ့ရသည္မွာ အထင္အရွားျဖစ္ေပသည္ ။ စစ္အာဏာရွင္ စနစ္ သက္ဆိုးရွည္ရန္အတြက္ ေရရွည္ျပည္တြင္းစစ္အား ဖန္တီးေနျခင္းကို ရပ္တန္းကရပ္သင့္ေပသည္ ။
ယခင္
အတိတ္ေဟာင္း၏ ကမၻာ့ႏိုင္ငံေရး အခင္းအက်င္းသည္လည္း ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးႏွင့္
တနည္းမဟုတ္
တနည္း ဆက္ႏြယ္ပါတ္သက္ေနမႈကပင္ ျငိမ္းခ်မ္းေရးထက္ စစ္တလင္းကို
ဖန္တီးခဲ့ေလ
သလားဟု ယံုမွားသံသယျဖစ္ရသည္။ယခုေခတ္ေျ ပာင္း ၊
စနစ္ေျပာင္းဖို႕ အေႀကာင္းဖန္လာ
သည္မွာ ဆိုဗီယက္ျပည္ေထာင္စု ျပိဳကဲြမႈမွသည္
ဘာလင္တံတိုင္းျပိဳလဲမႈအဆံုး
စစ္ေအးေခတ္ေနာက္ပိုင္းတြင္ ကမၻာႀကီးသည္ ၀ါဒေရးေရးအားျပိဳင္မႈမ်ားမသိမသာ
ေလွ်ာ့က်လာခဲ့ေပသည္ ။ တခ်ိန္တည္းမွာပင္ ျမန္မာ အစိုးရ၏
ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈကို လိုလားလာျခင္းကလည္း သမိုင္းသစ္မွာ
ျငိမ္းခ်မ္းေရးတံခါးကို
ဖြင့္လွစ္ႏိုင္ခဲ့ပါသည္။
ယခုလို ကရင္အမ်ိဳးသား
အစည္းအရံုးအပါအ၀င္ လက္နက္ကိုင္တိုင္းရင္းသားအဖဲြ႕ အစည္းမ်ားႏွင့္ အပစ္အခတ္ရပ္စဲျပီး
စစ္မွန္ေသာျငိမ္းခ်မ္းေရးကိုစားပဲြ၀ိုင္းမွာ ႏိုင္ငံေရးနည္းျဖင့္ အေျဖရွာမႈ
ကိ ုႀကိုဆိုပါသည္ ။တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ားႏွင့္ အစိုးရႀကားတြင္ စစ္မွန္ေသာျပည္တြင္းျငိမ္းခ်မ္း ေရးကို လိုလားေသာ ဒီမိုကေရစီလူထုေခါင္းေဆာင္ေဒၚေအာင္ဆန္းစုႀကည္ရိွေနျခင္းသည္
ျငိမ္းခ်မ္းေရးေပါင္းကူးတံတားကိ ု နည္းမ်ိဳးစံုႏွင့္ျဖစ္ေပၚေစႏို င္ျခင္းကပင္ တိုင္းျပည္ႏွင့္လူမ်ိဳးအတြက္ လက္လြတ္မခံသင့္ေသာ
မဟာအခြင့္အေရးႀကီးတရပ္ျဖစ္ေနေ ပသည္ ။အနာဂတ္ကာလတြင္
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုႀကည္အေနျဖင့္ လႊတ္ေတာ္တြင္းႏိုင္ငံေရးတြင္ စစ္မွန္ေသာ ျပည္တြင္းျငိမ္းခ်မ္းကို အစိုးရႏွင့္အတူ လုပ္ငန္းစဥ္တရပ္ခ်မွတ္ျပီး
ယခုလိုလက္နက္ကိုင္တိုင္းရင္းသား အဖဲြ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ မႀကာခဏေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးကာ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ အျမင္ခ်င္းဖလွယ္ႀကရင္ျဖင့္ တိုင္းရင္းသားမ်ားလိုလားေသာ
စစ္မွန္ေသာျငိမ္းခ်မ္းေရးမွာ သိပ္မေ၀းေတာ့ပါဟု ယံုႀကည္ခံစားေနမိပါသည္။
ေလွ်ာ့က်လာခဲ့ေပသည္ ။ တခ်ိန္တည္းမွာပင္ ျမန္မာ အစိုးရ၏ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈကို လိုလားလာျခင္းကလည္း သမိုင္းသစ္မွာ ျငိမ္းခ်မ္းေရးတံခါးကို
ယခုလို ကရင္အမ်ိဳးသား အစည္းအရံုးအပါအ၀င္ လက္နက္ကိုင္တိုင္းရင္းသားအဖဲြ႕
ကိ
ျငိမ္းခ်မ္းေရးေပါင္းကူးတံတားကိ
